Eurotalk v.49



David Fjäll är programledare som vanligt och denna gången är det lite mer ordning och reda i Eurotalk än vad det har varit på sistonde. Gäster i studion denna gång, Arne Hägerfors (Canal +), Thomas Wilbacher (Viola Club Scandinavia) samt Erik Niva (Aftonbladet). Mina reflektioner:

  • Thomas Wilbacher. Kul med en ny bekantskap i programmet och trevligt att de tar med en representant från en klubb som kanske inte alltid får så mycket utrymme i media. Att sedan Wilbacher verkligen ger intrycket av att vara en riktigt insatt Fiorentina-supporter gör ju inte saken sämre.

  • John Terrys tackling mot Bacary Sagna är som Fjäll först säger en riktigt ful tackling klart värt ett rött kort. Att sedan Niva känner att han måste säga att han har sett fulare tacklingar och att Fjäll gärna sitter och skrattar åt Terrys tilltag känns väl i varje fall i mina öron lite sådär. ...för i min bok är det där bara en fruktansvärd tackling som verkligen borde ha belönat utfärdaren med det röda kortet.

  • "Skall jag kommentera det iigeen eller?" (Nivas kommentar på Fjälls lilla miss/konstpaus vid starten av del två) Haha!

  • Intressant med lite mer information om tränare Cesare Prandelli samt Wilbachers utlägg om Fiorentinas framtida planer på en ny arena och området runt omkring. Sådan information är alltid intressant och det kanske inte alltid når fram till en om man inte är väldigt intresserad italiensk fotboll.

  • I min värld så är Erik Nivas utlägg om suget efter sin nyss släppta bok, "Den nya världsfotbollen",  inte alls överdrivet. Detta måste ju bli årets julklapp! Kanske inte hos den breda massan, men i varje hos den lite mer fotbollsintresserade.

  • Om vi lite krasst säger att man måste samla ihop till 100 fiktiva poäng för få spela i svenska landslaget så ligger Henok Goitoms samlade summa på typ 3 poäng enligt mig. Med andra ord så har han en hel del att jobba på för att ens nämnas i dessa sammanhang om jag får tycka till.

  • Wilbacher måste väl även bland de som inte hejar på Fiorentina, men är väldigt intresserade av Serie A, anses vara en mycket bra representant för ligan i ett program som Eurotalk. Med andra ord, beröm till debutantens insats och med förhoppning om ytterligare besök.

  • Betyg på panelen och programmet i sin helhet: 6/10
    Betyg på mina reflektioner denna gång: 1/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0