Helgens...

Jag skall väl erkänna en sak. Jag hade lite små ambitioner att följa upp gårdagens lite pajasaktiga inlägg om Real Madrid-fansens åsikter kring Gutis jubilemsmatch med någon form av  upprättelse/hyllning till fotbollsspelaren i fråga, samt kanske skriva lite om positivt supporterskap. Av någon anledning så fann jag det svårt att hitta den rätta motivation till detta och kommer således inte att följa upp min ambition denna gången. Meningen med denna blogg är inte att det skall vara för svårt varken för mig eller för dig som läser. En stor del av vad jag skriver här skall vara att betraktas som lättsamt och förhoppningsvis aningen humoristiskt, men förstås gärna med en gnutta substans.
Så istället för "Hala Guti! - Upprättelse" får ni lite retrospekt på helgens händelser i form av just: Helgens...

...SPELARE  - Världens för tillfället bästa spelare, Lionel Messi, som gjorde två mål för sitt Barcelona får tillsammans med Robin Van Persie, som också satte två, dela på utnämningen helgens spelare.

...DOMSLUT - Det var inte direkt tio centimeter offside på överkroppen men fötterna i linje med sista försvarsspelaren när arsenalspelaren Robin Van Persie fick göra sitt första mål för kvällen mot Chelsea.

...SAMARBETE - Ezequiel Lavezzi, Marcelo Zalayeta och så Ezequiel Lavezzi... så tar man sig förbi och igenom sex Inter-försvare. Svårare än så är det inte.

...WTF #1 - Jag tror ingen, inte ens Ronaldo hörde någon signal efter signalen som han verkar ha antytt. Och jag tror ingen, inte ens Ronaldos största belackare går på Alex Fergusons linje om att Ronaldo försökte skydda sitt ansikte. Det var visserligen en rolig kommentar av dig Rednose men aldrig att så var det verkliga fallet. Så varför gjorde han det? Han går upp för att knoppa dit hörnan och han kommer upp så perfekt att han med all sannolikhet hade satt den... Men nej, det var visst läge att slänga upp båda händerna och stoppa bollen.

...COACH - Lucien Favre, Hertha Berlin. Matchen mellan Berlin och Köln stod och vägde vid ställningen 1-1, Favre plockar då ut sin vänstermittfältare och slänger in anfallaren Marco Pantelic. Det tar några få minuter sen gör Pantelic mycket enkelt och elegant 2-1 till hemmalaget. Assisterande viftar för offside och domaren dömmer helt felaktigt bort målet. I den 83:e matchminuten byter sedan Favre in den tyska mittfältstalangen Patrick Ebert som senare i 87:e matchminuten slår hörnan som når matchhjälten Pantelics huvud.

...WTF #2 - Jag tycker verkligen inte att det handlar om hurvida han gjorde rätt eller fel när han fällde den "påklädda streakaren" / planstormaren (ge mig ett vettigt uttryck). Jag tycker att det handlar om frisyren. Och jag är tämligen övertygad om att det är därför han får syna det röda kortet. Den där frisyren hade fan inte ens accepterats i Arsenal och de har ju ändå än väldigt öppen syn på och udda febläss för knepiga frisyrer.

...KILLER - Han var verkligen inte Barcelonas bästa spelare i lagets seger på bortaplan mot Sevilla, men hans 1-0 mål var viktigt och framförallt så var det ett bevis på vilken sinnessjuk killer instinct kameruanen besitter. SMACK!

...SVENSK - Henok Goitom gjorde för ovanlighetens skull mål i Primera Division, men detta överskuggas självklart av Johan Elmanders två fullträffar i Premier League.


Ps. Om det är någon Real Madrid supporter som känner att Guti kanske ändå är värd en liten upprättelse eller hyllning för sina femhundra matcher i Real så är denne mer än välkommen att skriva ett gästinlägg på denna blogg. Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0