Eurotalk v.47



Reflektioner på Eurotalk:

Ett program med ett ganska högt tempo där englandsdelen av någon okänd anledning helt föll bort. Gäster i programmet var Ola Wenström, Anders Cedhamre samt Erik Niva. Dessa under uppsyn av den som vanligt alltid välplacerade programledaren David Fjäll.
Här har ni mina korta reflektioner på programmets innehåll uppspaltat i punkform:


  • Ola Wenström överraskar positivt och är faktiskt mer insatt än vad i varje fall jag hade förväntat mig av honom. Med detta inte sagt att jag inte trodde att han var genuint intresserad och någorlunda insatt, men hans egensnickrade analyser var mer än jag hade väntat mig. Olas ärliga intresse för fotboll överlag gör att diskussionen (frågeställningen) Wenström kontra Peter Jihde som någon gång under något VM/EM-slutspel existerade bara känns väldigt, väldigt länge sedan.

  • Poäng till Niva för utlägget om att Lazio ser bra ut i sina babyblå (himmelsblå?) dräkter medan Tottenham (i sina bortadräkter) bara ger ett pajasaktigt intryck. Dock så håller jag väl inte med om att det är exakt samma blåa nyans men det är en annan diskussion eller en mindre petitess.

  • Ross Turnbull fyller 24 år i Januari 2009 och det borde vara för gammalt för att platsa i Nivas u-20 landslag.

  • Diskussionen som startar del tre i form av frågeställningen: "Vilka är de tre hetaste matcherna i Europa?" kändes väl inte som att den frambringade några direkta nyheter i ämnet. Mina tre matcher får hur som helst bli: El Classico (Real Madrid - Barcelona), Nortwest Derby (Liverpool - Manchester United), samt Derby della Madonnina (Milan - Inter). Med detta inte sagt att dessa tre möten verkligen är de hetaste, utan detta är min högst personliga åsikt om vad som lockar mitt intresse lite alldeles extra. I övrigt så vore det ju väldigt kul om någon av alla kanaler som visar fotboll i Sverige fick för sig att någonsin sända Istanbul-derbyt. Jag (och antagligen många med mig) hade suttit som klistrad framför tv:n.

  • "Kick-n-run-äh-England-fight-ähh-spel". 

  • Betyg på panelen och programmet i sin helhet: 5/10


  •  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0