Fiorentina - Lyon

Färgglatt, Franskt, Fartfyllt, Fiorentinskt, Full Fart Framåt, Frisparkar, Frispelningar och en Fantastiskt Fotbollsmatch i Florens.

För en gång skull så lyckades jag nog välja rätt match att titta på. Matchen mellan Fiorentina och Lyon var verkligen en färgsprakande tillställning i dubbel bemärkelse. Den första halvleken lagen emellan var fullkomligt fenomenal för att sedan under andra halvlek övergå till en klart sevärd Champions League match. Kommentator Glenn Strömberg (som inte kan hyllas för mycket som kommentator) slängde under någon gång i första halvlek ut omdömet att: "Detta är den bästa matchen vi har sett spelas i Champions League hittills i år". Jag kan inte annat än hålla med den ofta så precisa Strömberg.
Tempot var frenetiskt och väldigt uppskruvat under större delen av matchen och jag tyckte att båda lagen behandlade bollen väldigt väl trots det höga tempot.
Chanserna var många och det var inte bara en gång det vara nära att bli mål utan det hade kunnat sluta med större siffror.
Juninhos två frisparkar var helt utomjordiska och brassen borde ha fått belönats med åtminstonde en målnotering.
Båda lagen bjöd på offensiv fotboll av det trevligare slaget.
Och kung för dagen var i min värld det franska fotbollsundret Karim Benzema.

Du valde väl att se Villarreal - Manchester United förstår jag.
...
Haha!

Betyg på det här blogginlägget: 0,5/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0