Landskamper

Finns det något som är så viktigt och spännande som träningslandskamper i fotboll? Det är väl bra skönt när det blir en kort paus från det här evigt malande ligalunket som dominerar europa mellan augusti och maj. Man liksom slipper allt vad beige fotboll i form av ligaspel är och får se de riktiga lagen spela.



        Ryggen började kröka sig efter 140 landskamper.

Så vad hittar vi då bland kvällens höjdpunkter? Förutom att Sverige spelar mot Holland, Brasilien möter Portugal och att England har en tuff uppgift borta mot Tyskland, så skulle jag vilja rikta allas uppmärksamhet mot mötet mellan Cypern och Vitryssland. Jag tror det kan bli en riktig höjdartillsällning. Om jag skall våga mig på ett tips så får nog tipset bli 2-2. Holland - Sverige får gärna sluta med en bortaseger men antagligen så får vi nöja oss med 1-1.
Vidare så hade jag gärna tittat på följande matcher om den möjligheten hade funnits: Litauen - Moldavien (1-1?), Ukraina - Norge (0-0?), Malta - Island (1-1?), Marocko - Zambia (3-3?) samt Nordirland - Ungern(0-0?). 
Tyvärr så jobbar jag ikväll och missar därmed allt detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0